نحوه بسته بندی

نحوه بسته بندی

نحوه بسته بندی: از مهم ترین و سخت ترین قسمت های باربری اثاثیه می توان به راهنمایی بسته بندی لوازم آشپزخانه اشاره نمود. آشپزخانه ها حجم زیادی از وسایل را در درون کشوها، قفسه ها و کابینت های خود دارند، از طرفی شما با کلی وسایل شکننده و حساس طرف هستید. که باید در بسته بندی آن ها نهایت دقت را به کار بندید. اغلب افراد ترس بسیار زیادی از این قسمت از جابجایی شان دارند و این قطعا منطقی است. اگر در بسته بندی وسایل دقت لازمه را نداشته باشید، در زمان باز کردن جعبه ها قطعا با کلی وسایل شکسته شده روبرو خواهید شد. ما توصیه های بسیار مهمی را برای بسته بندی وسایل آشپزخانه داریم، در این مطلب با ما همراه شوید.

انتخاب کنید و پس از ساده سازی مرتب نمایید

در بسته بندی لوازم آشپزخانه برای اسباب کشی در اولین قدم باید تمامی لوازم موجود در:

  • کشوها
  • کابینت ها
  • قفسه ها و دیگر قسمت ها را بیرون آورید.

در این صورت تمامی وسایل قابل رویت خواهند بود . از وسایلی که خیلی قدیمی هستند و یا اینکه برای شما غیرقابل استفاده می باشند .

وسایل ضروری که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید .

وسایل اضافه که از آن‌ها اصلاً استفاده نمی‌کنید .

وسایلی که به‌ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید .

قبل از اینکه اقدام به بسته بندی کنید بررسی کنید که این وسایل در کدام دسته جای می‌گیرند .

دسته اول یعنی وسایلی که اصلاً از آن‌ها استفاده نمی‌شود. را بدون تردید برای اهدا, فروش یا دور ریختن کنار بگذارید. وسایلی که به‌ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید .

را همین‌الان بسته بندی کنید. تعدادی وسایل دم‌دستی و ضروری را کنار بگذارید و مابقی را بسته بندی کنید .

مواردی که برای گذران زندگی در خانه فعلی و چند روز ابتدایی در خانه جدید نیاز دارید. از جمله ظروف غذا، قابلمه برای پخت‌وپز، قاشق،کارد و چنگال، مواد غذایی، لوازم‌خانگی (قهوه ساز / توستر) ، مواد شوینده و غیره را کنار بگذارید. بقیه را برای بسته بندی آماده کنید. می‌توانید وسایل ضروری را در یک جعبه جداگانه قرار دهید. و روی آن برچسب وسایل ضروری بزنید و آن را در دسترس قرار دهید .

در انجام این دسته بندی حتما نهایت دقت و توجه را به کار بندید. ممکن است به اشتباه وسیله ای را دور بیاندازید. یا در دسته بندی اشتباهی آن را قرار دهید .

وسایل بسته بندی را آماده کنید

کارتن اسباب کشی

 

 

نوارچسب بسته بندی

نوارچسب

 

کاغذ

سلفون

 

پلاستیک حباب‌دار

 

لوازم برقی

 

کلیه لوازم برقی را از برق جدا کنید.آن‌ها را تمیز و خشک نمایید . اما اگر آن را در دسترس ندارید ابتدا آن را بصورت مناسب بپوشانید. سپس در جعبه‌ای که کف آن را با مواد محافظت‌کننده مثل :کاغذ و پارچه و فوم و … پوشانده‌اید قرار دهید.

دورتادور دستگاه را با کاغذ یا پارچه پر کنید . در صورت امکان، هرگونه لوازم جانبی قابل‌حذف را جدا کنید .

اگر بخشی به‌خصوص شکننده باشد (مانند سینی شیشه‌ای ماکروویو)، برای محافظت از آن از پوشش حباب‌دار  استفاده کنید .

لوازم جانبی را نیز در جعبه قرار دهید. اگر فضای اضافی وجود دارد . فضای اضافی را با مواردی مانند ظروف کوچک و اشیای خرده‌ریز و … پرکنید. یا همان‌طور که گفتیم با استفاده از کاغذ فضای خالی را پرکنید .

با چسب درب جعبه را محکم کنید .

 بشقاب‌ها و کاسه‌ها

 

نحوه بسته بندی : کاسه‌ها و بشقاب‌ها از وسایل کاربردی منزل و آشپزخانه هستند. احتمالاً شما انواع کاسه و بشقاب‌های بزرگ و کوچک چینی را دارید. که نگران بسته‌بندی کردن آن‌ها هستید .

جعبه خود را با دو بار چسب کاری انتهای آن کاملاً محکم کنید .

یک بشقاب را در مرکز کاغذ قرار دهید و آن را دور بشقاب بپیچید .

کف جعبه را با پارچه یا کاغذ خوب بپوشانید .

همچنین مابین بشقاب‌ها از فوم نیز می‌توانید استفاده کنید .

هر فضای خالی را با کاغذ یا پارچه پر کنید .

کاسه‌های هم سایز را با داخل هم قرار دهید .

و بین آن‌ها از لایه فوم و کاغذ استفاده کنید .

برچسب شکستنی را فراموش نکنید .

 لیوان , فنجان  شیشه‌ای

  • لیوان‌ها
  • فنجان‌ها
  • جام‌های شیشه‌ای و شکننده از دیگر لوازمی است که در آشپزخانه‌ها به‌وفور یافت می‌شود.این اقلام شیشه‌ای یا شکننده را به‌صورت جداگانه  بپیچید.کف کارتن را خوب بپوشانید و با چسب محکم کنید تا باز نشود. توجه کنید که کلیه ظروف و لیوان و … باید تمیز و خشک باشند. همچنین اقلام سنگین‌تر را ته کارتن حمل بار قرار دهید و اقلام کم‌وزن را روی آن‌ها بچینید .

زیرا ممکن است اثر چاپ روزنامه روی آن‌ها باقی بماند و باعث کثیف شدن آن‌ها شود .

 

 قابلمه‌ها و تابه‌ها

 

هر تابه را با کاغذ خوب بپوشانید و داخل تابه بزرگ‌تر قرار دهید . کف کارتن و اطراف تابه‌ها و قابلمه‌ها نیز با کاغذ روزنامه کاملاً پر می‌شود .

 قاشق،چنگال و کارد غذاخوری

 

جعبه های کفش می تواند انتخاب مناسبی باشد. چراکه اصولا این جعبه ها بسیار مقوام نیز می باشند. ابتدا آن‌ها را مرتب کنید و دسته‌بندی نمایید. می‌توانید با استفاده از یک نخ یا کش دسته‌های مرتبی از قاشق و چنگال و کارد داشته باشید .

داخل و کف جعبه کفش را با کاغذ بپوشانید. سپس قاشق‌ها را داخل آن قرار دهید و روی آن را با کاغذ بپوشانید .درب جعبه را ببندید و با چسب محکم کنید .و برچسب بزنید .

 پک چاقوهای بزرگ آشپزخانه

 

چاقوها ابزارهای خطرسازی هستند که می‌توانند به دیگر اثاثیه آسیب بزنند. کیسه‌های چرمی و پارچه‌های ضخیم برای این کار مناسب هستند .

لوازم آشپزخانه بزرگ

یخچال ، لباسشویی ، ماشین ظرف‌شویی ، اجاق گاز و غیره .

 

Related Posts

فهرست